Čistá vášeň od roku 1911

Století v pohybu: Epická cesta společnosti Benelli

113 let neutuchající vášně, snahy o dokonalost a stylu.

 

 

Pesaro, Itálie

Od svých skromných začátků v roce 1911 je Benelli synonymem pro inovace a výkon ve světě motocyklů. V průběhu let vytvořili ikonické modely a zanechali nesmazatelnou stopu v historii motocyklového sportu. S více než stoletým dědictvím zůstává Benelli měřítkem pokročilého designu a technologie a přináší italskou vášeň pro motocykly do všech koutů světa.

Na této fotografii, je šest bratrů Benelli. Zleva doprava jsou to:
Tonino Benelli, Filippo Benelli, Giuseppe Benelli, Giovanni Benelli, Francesco Benelli a Domenico Benelli.
Tito bratři se zasloužili o založení a rozvoj společnosti Benelli, jedné z nejznámějších motocyklových značek v historii, proslulé svým přínosem pro motocyklový sport a inovativním designem, který přetrval více než sto let.

Raná léta (1911-1939)

Příběh motocyklů Benelli se začal psát v roce 1911, kdy Teresa Benelli investovala peníze své rodiny do založení dílny pro svých šest synů: Giuseppe, Giovanni, Filippo, Francesco, Domenico a Antonio „Tonino“ Benelli. Zpočátku se jednalo o servisní dílnu, ale bratři chtěli dokázat více a v roce 1919 vytvořili svůj první motor. V prosinci 1921 představili svůj první skutečný motocykl „Velomotore“, po němž v roce 1923 následovala verze o objemu 147 cm3, která přinesla závodní úspěchy a slávu. V roce 1926 Giuseppe zkonstruoval průkopnický čtyřtaktní motocykl o objemu 175 ccm, který vedl k mnoha vítězstvím, včetně titulů Tonina Benelliho v italském šampionátu v letech 1927, 1928, 1930 a 1931.

Druhá světová válka a obnova (1940-1959)

V roce 1940 uvedla společnost Benelli na trh motocykl s bočním ventilem o objemu 500 cm3 a závodní čtyřválec, ale druhá světová válka přesměrovala výrobu na vojenské motocykly. Válka zanechala továrnu v troskách, ale houževnatí bratři Benelliové stroje zachránili a asi 1000 opuštěných vojenských motocyklů přestavěli na civilní motocykly. Závodění obnovili v roce 1947 a v roce 1948 najali závodníka Daria Ambrosiniho, který v roce 1950 vyhrál mistrovství světa silničních motocyklů do 250 ccm.

Expanze a inovace (1960-1980)

Na konci 40. let Giuseppe Benelli opustil společnost a založil Motobi, která v 50. a 60. letech vytvořila úspěšné dvoudobé a čtyřdobé motocykly s více než 1 000 závodními vítězstvími. Benelli pokračoval, v roce 1951 uvedl na trh populární model „Leoncino“ a v roce 1953 vyhrál závod „Motogiro d'Italia“. V roce 1961 oslavila společnost Benelli 50. výročí svého založení a v roce 1962 došlo ke spojení společností Benelli a Motobi. V této éře zaznamenali závodní úspěchy jezdci jako Provini, Pasolini a Kelvin Carruthers, který v roce 1969 získal titul mistra světa. Šedesátá léta přinesla rozmanitou modelovou řadu, včetně modelu „Tornado“ o objemu 650 ccm.

Výzvy a obroda (1971-1988)

Alejandro De Tomaso, argentinský podnikatel, působil ve společnosti Benelli v letech 1971-1988. Společnost Benelli získal v období finančních potíží. De Tomaso, který byl známý také svou angažovaností v automobilovém průmyslu, včetně vlastnictví automobilových značek De Tomaso Automobili a Maserati, sehrál významnou roli při oživení společnosti Benelli. Jedním z nejvýznamnějších motocyklů představených pod De Tomasovým vedením byl model Benelli Sei, který byl prvním sériovým šestiválcovým motocyklem na světě. Model Sei měl motor o objemu 750 cm3 a později i verzi o objemu 900 cm3 a stal se pro Benelli ikonickým modelem.

Nová éra TORNÁDA

Počátkem roku 2000 vtrhl na scénu model Benelli Tornado Novecento, který nově definoval výkon a styl superbiků. Tornado Novecento poháněné řadovým tříválcovým motorem o objemu 900 cm3 poskytovalo působivý výkon a točivý moment a nabízelo nadšencům vzrušující jízdu. Jeho elegantní aerodynamický design, charakteristický dvěma výfuky pod sedadlem a nápadným mřížovým rámem, z něj okamžitě udělal vizuální ikonu. Pokročilé prvky jako vidlice Marzocchi a zadní odpružení Sachs spolu s brzdami Brembo zajišťovaly přesné řízení a špičkovou bezpečnost. Tornado Novecento nebyl jen superbike; byl to projev závazku Benelli k inovacím a dokonalosti, který zaujal představivost jezdců a upevnil své místo v historii motocyklů.

Moderní éra a globální expanze (2000-2024)

V roce 2005 společnost Benelli převzaly společnosti Keeway a Qianjiang. Společnost QJ převzala výrobu, zatímco Keeway vedla novou správu, design a marketing ze svého nového sídla v Pesaru. Tento strategický krok umožnil rychlou globální expanzi. Pod vedením generální ředitelky paní Yan Haimei zahájila společnost Benelli důslednou fázi výzkumu a vývoje se zaměřením na inovativní projekty motocyklů. Toto partnerství oživilo společnost Benelli, spojilo italský styl s globální obchodní vizí a zajistilo jí trvalé vedoucí postavení na italském trhu s motocykly.

The Centro Stile Benelli

Centro Stile Benelli, založené v roce 2015 v italském Pesaru, hraje klíčovou roli při zajišťování toho, aby všechny modely měly inovativní designové koncepty, které zůstávají věrné dědictví značky Benelli a zároveň zahrnují moderní estetiku. V čele tohoto tvůrčího procesu stojí šéfdesignér Stefano Casanova a jeho tým, kteří spojují eleganci a nadčasovost klasického věku se silou a dynamikou moderního světa.

Opětovná změna éry

Uvedení modelu Leoncino na trh znamená pro Benelli novou éru, která symbolizuje neutuchající vášeň pro motocykly a italské řemeslo. Tento ikonický model spojuje klasický design s moderním inženýrstvím a oslavuje tradici i inovace. Leoncino je víc než jen motocykl; je to svědectví o našem dědictví a nezlomném spojení s našimi kořeny.

Nová éra TRK

V posledních letech se Benelli výrazně prosadila v segmentu dobrodružných cestovních motocyklů uvedením řady TRK, zejména modelu TRK 502. Model TRK 502, který byl uveden na trh jako všestranný a moderní dvouválcový motocykl, se rychle stal světovou jedničkou v segmentu motocyklů o objemu 500 cm3 a získal ocenění za kombinaci výkonu, komfortu a cenové dostupnosti. Celkově rodina TRK (250, 502 a 702) vyniká jako důkaz schopnosti Benelli inovovat a přizpůsobovat se, čímž si zajišťuje pozici přední volby pro jezdce hledající dobrodružství a spolehlivost na trhu motocyklů střední velikosti.

Tohle je teprve začátek...