Čistá vášeň od roku 1911

Historie společnosti Benelli: Dědictví vášně a preciznosti

Historie společnosti Benelli: Dědictví vášně a preciznosti

Dědictví značky Benelli, která se vyznačuje vášnivostí a přesností, sahá více než sto let zpátky a má své kořeny v italském městě Pesaro - regionu proslulém motocyklovým inženýrstvím a inovacemi. Tato bohatá historie a hluboký smysl pro identitu jsou i nadále hnacím motorem neúnavné snahy společnosti Benelli o dosažení dokonalosti, která se nyní projevuje v moderní flotile motocyklů.

Motocykly byly rodinnou záležitostí bratrů Benelliových, kteří značku založili v roce 1911 a vybudovali z ní jednoho z nejslavnějších výrobců motocyklů v historii. Dva z bratrů, Giuseppe a Giovanni, se vrátili ze Švýcarska s inženýrskými tituly a postupně přeměnili dílnu Benelli ze servisní garáže na plnohodnotného výrobce motocyklů.

 V roce 1921 Benelli vyrobila svůj první motocykl Velomotore, který vedl k vývoji verze o objemu 147 cm3 a znamenal počátek úspěchů značky v závodním sportu. V roce 1926 Giuseppe Benelli zkonstruoval přelomový čtyřtaktní motocykl o objemu 175 cm3, který dominoval na závodních okruzích. Nejmladší bratr Antonio „Tonino“ vyhrál italské mistrovství v letech 1927, 1928, 1930 a 1931, čímž upevnil postavení značky Benelli ve světě závodů.

 

 

 

Druhá světová válka přerušila komerční výrobu, protože evropské továrny se přeorientovaly na vojenskou výrobu. Válka zanechala továrnu Benelli v troskách, ale bratři Benelliové neúnavně pracovali na záchraně vojenských modelů a jejich přestavbě na civilní motocykly a s nadšením a vytrvalostí obnovili značku. Závodění bylo obnoveno koncem 40. let a Benelli nevynechala jediný závod - v roce 1950 vyhrála s jezdcem Dariem Ambrosinim mistrovství světa v kubatuře 250 ccm.

Koncem 20. století se značce Benelli nadále dařilo, a to jak v závodní, tak v komerční výrobě, s modely jako populární „Leoncino“ a Tornado. Ačkoli značka nakonec ze závodění ustoupila, zůstala věrná svému vítěznému odkazu. Jak se Benelli v průběhu desetiletí vyvíjela po obchodní stránce, zůstala věrná vášni a preciznosti, které byly od počátku jejím charakteristickým znakem.

Druhá světová válka přerušila komerční výrobu, protože evropské továrny se přeorientovaly na vojenskou výrobu. Válka zanechala továrnu Benelli v troskách, ale bratři Benelliové neúnavně pracovali na záchraně vojenských modelů a jejich přestavbě na civilní motocykly a s nadšením a vytrvalostí obnovili značku. Závodění bylo obnoveno koncem 40. let a Benelli nevynechala jediný závod - v roce 1950 vyhrála s jezdcem Dariem Ambrosinim mistrovství světa v kubatuře 250 ccm.

Koncem 20. století se značce Benelli nadále dařilo, a to jak v závodní, tak v komerční výrobě, s modely jako populární „Leoncino“ a Tornado. Ačkoli značka nakonec ze závodění ustoupila, zůstala věrná svému vítěznému odkazu. Jak se Benelli v průběhu desetiletí vyvíjela po obchodní stránce, zůstala věrná vášni a preciznosti, které byly od počátku jejím charakteristickým znakem.

S více než stoletou historií je Benelli stále stejně vášnivá

Moderní značka Benelli, podporovaná globálním týmem, nadále vyrábí vysoce kvalitní motocykly stvořené pro dobrodružství, připravené vytvářet na cestách trvalé vzpomínky.