Jeden z prvních testů novinky Benelli TRK 502 v česku!
"Tytam jsou časy ultimativních motocyklů výrobce z Pesara , které svým agresivním designem a originální stavbou ohromovaly svět. Tříválcové agregáty svou výbušností a sílou jen dokreslovaly příznačný název TNT. Jedna z nejstarších italských značek se po defibrilaci čínským kapitálem vydala ovšem jiným směrem.Jako první v republice jsme v sedle novinky TRK 502 měli možnost vyzkoušet, jak moc ústupků s ohledem na cenu Benelli v případě nového cendura udělala. …
Naživo vypadá nová Benellka robustně a přes klasický zobák si troufneme tvrdit, že si ji s konkurencí jen tak nezaměníš. Italové linie umí, výsledné tvary se nám zkrátka líbí. Masivní USD vidlici od Marzocchi si pamatuji ještě z naháče BN 600. S ní TRK sdílí rovněž mohutné čtyřpístkové brzdové třmeny s plovoucími kotouči. Na klasický, jak jinak než trubkový rám z oceli, navazuje přišroubovaná podsedlovka ze shodného materiálu. Se slzou v oku vzpomínám na fantasticky tvarované kyvné vidlice z trubek u velkoobjemových předchůdců… Ani u novinky se jich ale Italové v případě zadního zavěšení nevzdali. Zjednodušené řečeno svařili dva tahy nad sebou. Účelné a originálně vypadající řešení. Zatímco u některých konkurentů připomíná jednoduché plexi ochranný štít pro svářeče a dalo by se na něm možná úspěšně bobovat, v Pesaru si s jeho tvary vyhráli. Mrkni na protažení spodní části do stran a avizuji dopředu, že ochranu před větrem, vzdor nenastavitelnosti, nabízí hodně slušnou. A nijak přitom neomezuje výhled. …
V základu nepřiplácíte za robustní ochranný rám, blastry, držáky pro boční kufry a pochopitelně v souladu s EU za sériově montované ABS. Na levé straně stroje pak ani za snadno přístupný USB slot, chráněný gumovou krytkou. …
Dálniční limit obnáší sedm a půl tisíce otáček, maximálka bude někde o třicet, čtyřicet kilometrů v hodině výš. A poměrně syrový motor horké novinky se určitě ještě rozjede. Navíc jistě klesne spotřeba, která nám při ostřejší jízdě oscilovala kolem pěti litrů. S dvacetilitrovou nádrží dáte trasu Praha-Brno a zpět s přehledem. …
V rychlostech, kde mi anorektičtěji působící Strom rozkmital puštěná řídítka, Benelli při stejné frajeřince netečně sleduje vytčenou stopu. Trojka, klidně čtyřka a rychlý průjezd. To jí v utaženějších vinglech sedí nejvíc a troufnu si říct, že ve zkušených rukou v nich udrží krok i se silnější konkurencí. Ta přímá se nezřídka musí spokojit s jedním kotoučem a dvoupístkovými třmeny. …
V Pesaru chtěli postavit nenáročnou motorku pro každodenní ježdění a převážit misky vah u nerozhodnutých z původně plánované ojetiny na nový stroj. A to se jim, myslím, podařilo."
Více k přečtení zde: TRK 502
Autor: Pavel „Pajinex“ Suk, Motorbike, Duben 2017