"Na rozdíl od kolegů barristů u nás piccolo existuje! Nová Benelli s dvouválcovou pětistovkou si tak určitě říkat může, i když vlastně zas tak malá není.
Italská Benelli se ve své současné životní etapě pouští do zajímavých pokusů. K povedeným malorážkám, překvapivému cesťáčku se čtyřválcovou šestistovkou nebo mikromotorce se teď přidává cestovní enduro TRK 502. A hned zpočátku je potřeba říct, že jde o dost neobvyklý počin. Nějaké ty pokusy o malá cestovní endurka jsme už v minulosti viděli, ale tohle je poprvé, co někdo vzal malý motor a kolem něj postavil velkou motorku…
Komfort vs. hmotnost
Na co si rozhodně nemůžu stěžovat, je nedostatek komfortu. Sedlo je pohodlně, před sebou mám hodně plastů, které odvádí proud vzduchu, a také velké plexi dělá i při mých dvou metrech dobrou práci. Fakt si příjemně hovím, a to i po třech stovkách kilometrů za den, a říkám si, že si celkem dovedu představit vyrazit s TRK na nějakou delší cestu po Evropě. To byl podle mě cíl – postavit levnou motorku na dlouhé cesty. Potěšující je, že na těch důležitých věcech se zas tak nešetřilo… Proplétání se městem je s touhle Benellkou neuvěřitelně zábavné…
Nová generace
Je mi jasné, že s leckterými cloumá zvědavost ohledně motoru a v jejím čele otázka, jestli necelých 48 koní může na takovou motorku stačit… Motor má překvapivě dost síly a při běžném ježdění jsem se mockrát nedostal do situace, kdy bych mu spílal za pomalost. Při předjíždění to samozřejmě chce trochu myslet. Na dálnici jsem bez problémů zakotvil kolem 140km/h a maximálka (na letišti, mami, samozřejmě na letišti) se vyšplhala až ke 180km/h…
Autor: Jan „Somik“ Somerauer, Motohouse, Květen 2017